تست بسیار جالب تشخیص قابلیت مغز

خوب دقت کنید قطار به سمت راست در حرکت است یا سمت چپ

 تست قابلیت مغز
اگر قطار بسمت راست حرکت می کند – نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است.  این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را بعهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می کند. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را بررسی می کند.  اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات از طریق نیمکره چپ مغز بترتیب پردازش می شوند.

اگر قطار بسمت چپ حرکت می کند- نیمکره راست مغز شما فعال است. نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست اما نه اطلاعات کلمه ای.  این نیمه از مغز به ما  فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با کمک نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم.  همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مشکلات را بعنوان یک کل حل کند و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.

اگر هم قطار ثابت ایستاده که کلا مغز تعطیله

نمودار گویا برای مغز:

عکس مغز


برگرفته شده از سایت NEGAHAK.COM

زنی که شش نسل بعد از خود را دید!

مادر 111 ساله ای در آمریکا توانست ششمین نسل بعد از خودش را ببیند.او رکوردار طول عمر و دیدن ندیده اش!! می باشد.این عمر طولانی در جائیست که محققین متوسط عمر زنان آمریکایی را 54 سال و متوسط عمر مردان آمریکایی را 50 سال تخمین زده اند.


Mollie Wood مادر 111 ساله ای است که تاکنون دوبار جایزه یکی پیرترین مادرهای دنیا را به وی اعطا کرده اند.

اما امسال جشن روز مادر وی رنگ و بوی دیگری داشت،چرا که تنها هفت هفته پیش ،فرزندِ فرزندِ فرزندِ فرزندِ فرزندش را که به اصطلاح خودمان ندیده اش را دید.


به گزارش روزگارنو، او بدین طریق توانست رکورد دار طول عمر و دیدن ششمین فرزند دختر نسل خودش را بشکند چرا که در 100 سال پیش تاکنون کسی به این رکورد دست نیافته بود.


این نسل یکی از حیرت انگیز ترین نسلهای آمریکایی بوده چرا که همه آنها عمرهایی نسبتا طولانی داشته تا جایی که 4 نسل قبل از این پیرزن 111 ساله،عمری در حدود 169 سال داشته اند.شاید 111 سال عمری طولانی اما عجیب به نظر نرسد،ولی این در جاییست که محققین متوسط عمر زنان آمریکایی را 54 سال و متوسط عمر مردان آمریکایی را 50 سال تخمین زده اند.

خانواده ویرجینیا هم اکنون نیز همگی در آمریکا ساکن هستند.


خانم Woodدر سال 1901 در شارلوتسویل به دنیا آمد.دختر 88 ساله این پیرزن می گوید:مادرم 3 سال است که زمینگیر شده است و نمی تواند از پس کارهایش برآید.او تابحال قطره ای مشروب ننوشیده و 1 پک هم به سیگای نزده!!راز عمر طولانی وی و اجداد ما نیز در همین است.











یک سایت استثنائی آمار زاد و ولد در جهان

این مطلبی را که در ادامه خواهیدخواند که در آن یک سایت بسیارجالب را معرفی ممی کنه،دهمین مطلبیه که من در همان روز اولی که وبلاگم رو درست کردم نوشتم(روز29اردیبهشت1390)!

در این سایت به طور آنلاین آمار زاد و ولد در هر کشوری را نشان می دهد.(هرکس که در هرکشوری به دنیا می آید،یک ستاره ی آبی و هرکس که می میرد،در نقشه ی همان کشور ستاره ی قرمزی روشن می شود.)شما می توانید در این سایت با قراردادن موس برروی نقشه ی هرکشور نام کشور،جمعیت لحظه به لحظه ی آن،تعداد زاد و ولد در ثانیه،دقیقه و یا سال و مقدار تولید اکسیژن و کربن دی اکسید و... در آن کشور را مشاهده کنید.همچنین در گوشه سمت چپ(در پایین نقشه) جمعیت لحظه به لحظه ی جهان را ببینید.

آدرس سایت: http://www.breathingearth.net/