بوی خوش باران از چیست؟

بوی خوش باران از چیست؟

بوی خوش باران

بوی خوش باران از چیست؟
______________________
یکی از بوهای خیلی خوشایندی که ما اغلب آن را در جنگل احساس می کنیم در اثر یک نوع باکتری رشته ای که در خاک زندگی می‌کند و زمانی که شرایط محیطی گرم و مرطوب باشد رشد می کند ایجاد می شود. بدین صورت که این باکتری ها در خاک هاگ تولید می‌کنند و هنگامی که باران می بارد در اثر رطوبت و باد این هاگ های خیلی ریز به هوا پرتاب می شوند و در اثر رطوبت به عنوان یک اسپری خوشبو کننده هوا عمل می کنند. این باکتری ها در همه جای جهان وجود دارند و بوی شیرین پس از باران در اثر آن هاست.

عامل دوم به دلیل اسیدی بودن باران است. به این خاطر که واکنش های شیمیایی در اتمسفر باعث می‌شود آب باران تا حدودی اسیدی شود و این مقدار اسیدی بودن باران در مناطق شهری بیشتر است. باران هنگامی که با مواد معدنی و شیمیایی موجود در زمین برخورد می‌کند منجر به واکنش های معطری می‌شود. به این طریق که باران با نفوذ کردن در ذرات خاک با مواد شیمیایی مانند بنزین واکنش داده و بوی قوی تری را ایجاد می‌کند. البته در اثر این نوع واکنش بوی نامطلوبتری نسبت به هاگ های باکتری ها ایجاد می‌شود. بنابراین همیشه بوی بعد از باران بوی خوشایندی نیست.

عامل سوم در اثر روغن های فراری است که گیاهان و درختان آزاد می‌کنند و سپس بر روی سطوح از قبیل سنگ ها می‌نشیند و بعد با باران واکنش می‌دهد و آن را به صورت یک نوع گاز به هوا منتقل و بوی لذت بخشی را در هوا منتشر می‌کند حتی از این بوی جالب تولید شده در صنعت عطرسازی استفاده می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرکوری چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:36

سلام مهدی عزیز
خیلی دلم برایت تنگ شده کاش فرصتی میشد که می دیدمت
حتما خیلی بزرگ شدی
با ارزوی موفقیت برای شما
ضمنا میبینم وبلاگت چقدر پر بار و پر بیننده شده موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد