سگ هایی که سرطان را بو می کشند!!!

سگ هایی که سرطان را بو می کشند

محققان سگهایی را تعلیم داده اند که می تواند مواد تشکیل دهنده شیمیایی متمایزی را که نشان دهنده وجود سرطان تخمدان در زنان بوده با صحت ۱۰۰ درصد بو بکشند.
اوهلین فرانک سگی از نژاد لابرادور است که توانسته است بافت سرطانی را در ۱۰۰ در صد موارد تشخیص دهد.
فرانک و مک بین چامبرلین ، سگ پرشوری از نژاد اسپرینگر اسپانیل بخشی از یک تحقیق بین رشته ای در دانشگاه پنسیلوانیا هستند که می تواند به دانشمندان در کشف یک اثر شیمیایی کمک کند. این امر ممکن است به آزمایشهای تشخیصی منتهی شده و در نتیجه جان بیماران مبتلا به سرطان نجات پیدا کند.
این دو سگ درمیان ۱۵ سگ آموزش دیده ای هستند که می توانند مواد محترقه، مخدر و افراد گمشده را بو بکشند.
محققان از حس بویایی قوی این سگها برای شناسایی نخستین بو های سرطان تخمدان استفاه می کند، سرطان کشنده ای که اغلب بسیار دیر تشخیص داده می شود.
سلولهای سرطانی یک شاخص زیستی قابل تشخیص از خود به جای می گذارند، درست مثل وقتی که فردی چغندر پخته مصرف کرده و رنگ آن در ادرارش مشخص می شود و یا وقتی که فردی مارچوبه می خورد و بوی آن در ادرارش مشخص می شود.
سینتیا ام اوتو ، مدیر اجرایی و بنیانگذار مرکز آموزشی “پن وت” امیدوار است که سگها را بتوان طوری ظرف ۲ سال آموزش داد که یک بوی خاص را شناسایی کنند، بنابراین دانشمندان می توانند یک آزمایش خون کم هزینه و کم تهاجمی برای این که متوجه وجود سرطان تخمدان شوند انجام دهند، آن هم در شرایطی که این سرطان هنوز قابل درمان است.
اوتو گفت: همه سگها در بویایی بسیار خوب عمل می کند اما چیزی که حس بویایی آنها را نسبت به سایر موجودات برتر کرده است سطح منطقه گیرنده های بویایی است.
این سگها تاکنون با بوی بافت سرطانی آشنا شده اند و طوری تعلیم دیده اند که هنگام کشف این بود بنشینند.
کار اوتو بر مبنای یک تحقیق سوئدی انجام شده که در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است. در این تحقیق آزمایشهای بافتی نشان دهنده حساسیت ۱۰۰ درصد و ویژگی ۹۵ درصد بود و آزمایشهای خون نشان دهنده حساسیت ۱۰۰ درصد و ویژگی ۹۸ درصد بود.
براساس اظهارات محققان سگهایی که بینی های کشیده تری دارند سطح گیرنده های بویایی آنها بزرگتر است.


منیع:raya777

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد