با ارزش ترین برندهای جهان

مطالعه سالانه نام های تجاری توسط  موسسه بازار سنجی میلوارد برون نشانگر آن است که اپل برای دومین سال متوالی توانسته برترین نام تجاری جهان را ازآن خود کند.

 

  طبق  این لیست، ارزش نام تجاری اپل در سال 2012 به حدود 183 میلیارد دلار( این رقم برابر با 336125250000000تومان می باشد) رسید که نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد داشته.

به گزارش جی ای ام، اپل در حالی در صدر جدول قرار گرفته که در 10 رتبه اول این لیست همه نام ها تجاری به غیراز کوکا کولا، مالبرو و مکدونالد جزو شرکتهای ارتباطی و فناوری هستند. که مهر تاییدی است از تمایلات کنونی به بخش فن آوری تلفن های همراه.

دیگر تغییر چشمگیردر 100 رتبه اول مربوط می شود به فیس بوک که به لطف عرضه شدنش در بورس توانسته 16 رتبه ترقی و به رتبه نوزدهم ارتقا پیدا کند و ارزش نام تجاری خود را به مبلغی معادل 33 میلیارد دلار برساند.

به غیر از گوگل هر 8 رتبه اول این لیست به طرز عجیبی همانند ده هشتاد میلادی است یعنی درست زمانی که آی بی ام و اپل برای بدست گرفتن بازار نو ظهور کامپیوتر به شدت با یکدگر رقابت می کردند.

در این لیست دو شرکت دیگر تولید کننده تلفنهای هوشمند یعنی سامسونگ و سونی نیزقرار گرفته که به ترتیب رتبه های 55 و 69 را به خود اختصاص داده اند.

برگرفته شده از وبلاگ http://amantino.blogfa.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد