معما ی ریاضی

1- سازمان اداری شرکتی عبارت است از : مدیر ، دستیار مدیر ، صندوقدار ، تحویلدار ، راهنمای مشتری و تند نویس . نام کارکنان این شرکت به ترتیب الفبایی عبارت است از : آقای اوشاونسی ، آقای براون ، خانم جانسن ، آقای کاون ، دوشیزه گوردن و دوشیزه لئونارد .

1) دستیار مدیر مرد و نوه ی مدیر است .

2) صندوقدار داماد تندنویس است .

3) تحویلدار ناخواهری دوشیزه گوردن است .

4) آقای براون مجرد است .

5) آقای کاون 25 ساله است .

6) آقای اوشاونسی همسایه ی مدیر است .

نام صندوقدار چیست ؟ 


2  - در روستای احمد آباد ، غلامحسین خان بیشترین تعداد گوسفند را در بین اهالی روستا دارد . در ضمن می دانیم تعداد گوسفندان هیچ دو نفری با هم برابر نیست و تعداد افراد روستا از تعداد گوسفندان غلامحسین خان بیشتر است . تعداد گوسفندان قلی ، فقط از تعداد گوسفندان کامبیز بیشتر است . قلی چند گوسفند دارد ؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ال داود سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 13:18

به یک سایت به طور تصادفی برخوردم
الان یادم نیست دوباره جستجو می کنم اگه یافتم برات می نویسم

حسین شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:40 http://rasoul-dousti.mihanblog.com/

سلام. مدیر خانم جانسن: چون مدیر متاهل است و نوه دارد پس دوشیزه گوردن و لئونارد نیست و چون کاون25ساله هست و یه مرد در 25ساله داماد نوه‌دار نمیشود و اوشانسی هم همسایه مدیر است پس خود مدیر نیست. می‌ماند خانم جانسن
و ....
صندوقدار هم آقای کاون می‌تواند باشد و هم آقای اوشانسی و لیکن چون کاون25 سال دارد شاید کسی بگوید که در 25سالگی نمی‌توان صاحب داماد شد و حال آنکه تندنویس داماد صندوق دار است در نتیجه کاون صندوقدار نمیتواند باشد. لیکن اگر کسی 15 سالگی ازدواج کند می‌تواند25سالگی صاحب داماد شود و این مشکل حله.
لذا صندوق‌دار هر دو میتوانند باشند هم اوشانسی و هم کاون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد