آتشفشان آبی

چشمه ای که شبیه دیگر چشمه ها نیست! این شاید بهترین تعبیری باشد که بتوان برای چشمه آب گرم عجیب و غریبی که در ایالت نوادای امریکا قرار دارد به کار برد. چشمه ای که هفت رنگ که بیشتر شبیه یک آتشفشان خروشان است به نظر می رسد!...

 جالب ترین چیزی که ممکن است درباره چشمه آتشفشانی نوادا بشنوید این است که این چشمه در دهه 1960 خود به خود به وجود آمده و البته چشمه های معدنی اطراف در پدید آمدن آن بی تاثیر نبوده اند. به عبارتی عده ای از محققان معتقدند که این سازه عمودی در اثر تجمع مواد معدنی آب هایی به وجود آمده در هزاران سال گذشته در منطقه جریان داشته اند.

این چشمه آتشفشانی 4متر ارتفاع دارد و آبی که از آن خارج می شود، مثل یک فواره دومتری اوج می گیرد و آب تازه و داغ را به اطراف می پاشد.

گردشگرانی که برای دیدن چشمه معدنی نوادا به شهر واشو سفر می کنند، ترجیح می دهند منظره این آتشفشان آبی را زیر نور خورشید ببینند. تابش آفتاب به مواد معدنی موجود در آب، این چشمه را 7رنگ و درخشان به نظر می رساند و منظره ای شگفت انگیز خلق می کند؛ انگار یک تکه از سیارکی دیگر روی زمین افتاده باشد!

در لایه های زیرین این چشمه به جز گل و لجن چیزی به چشم نمی آید. با این حال در آب های اطراف آن ماهی های کوچک به راحتی قوها و اردک های وحشی زندگی می کنند.

بد نیست بدانید که آتشفشان آبی نوادا در ملک خصوصی آقای تاد جکسیک (Todd Jaksick) قرار دارد. آقای جکسیک اطراف آن را حصارکشیده و مردم از پشت این حصار زیباترین چشمه دنیا را تماشا می کنند. ظاهرا تا به حال سازمان های زیادی برای خرید خانه آقای جکسیک و حفاظت از این جاذبه گردشگری تلاش کرده اند اما تا به حال کسی نتوانسته است آن را از چنگ تاجر میانسال آمریکایی درآورد!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد